Friday 14 October 2011

~ FRIENDSHIP Vs LOVE ~


three LOVE ~





What does friendship mean to you?

It is something what is very valuable but you can't buy it. It must be protected. You have to take care of friendship because it is very easy to loose a friend but after that it is much more difficult to recover it again. It is like a treasure. You must keep it in safety. If you don't, it will not last anymore. Friendship is soft.
*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*+*
Alhamdullilah.. aku semakin hari boleh lepaskan dia secara perlahan-lahan..thank sangat kat member-member aku yang selalu beri support kat aku.tension aku semakin hari semakin kurang.
aku tahu semua ini berlaku ada hikmahnya yang tersembunyi yang aku sendiri tak nampak.
bagi aku kawan lebih penting dari cinta.dan aku sendiri cinta aku dia belum tentu akan kekal jika dibandingkan dengan perhubungan yang digelar sebagai kawan.Biar aku hilang cinta daripada aku hilang seorang kawan.Kawan itu yang lebih banyak beri pengorbanan,banyak mencipta kenangan manis.aku mula sedar yang hubungan kawan itu terlalu banyak keistimewaannya.

Sekiranya aku memilih cinta dari kawan,aku akan melukakan hati semua orang.itu terlalu kejam bagai menikam hati itu dengan pisau yang amat tajam dan menusuknya berpuluh-puluh kali.kesakitannya akan dirasai dalam jangka masa yang amat panjang disamping itu,kesakita itu sukar untuk diubati.

Dan sekiranya aku memilih untuk menjaga perhubungan sebagai seorang kawan,terlalu besar pengorbanannya.Tidak semua orang yang boleh melakukannya.ini sebab kita akan merasa kesakitannnya.kesakitan yang amat perit..hidup bagai tiada maknanya lagi.

Tapi luaran kita dapat melihat orang di sekeliling kita tersenyum,gembira,dapat mendengar gelak tawanya,kehidupan kita menjadi lebih ceria.dan tiada lagi tangisan,kesedihan yang terpapar diraut wajah mereka.

Aku berterima kasih kepada Tuhan kerana menguji aku dengan ujian sebegini.Banyak pengajaran aku belajar dari kejadian ini. =D




                                                                                                                          ~aeyraSUNSHINE~

♥ misz AEYRA ♥

My photo
I come from Johor. I'm more comfortable you all call me Aeyra or Maiden. I am a cute smallest. (^ ^,)